понеділок, 6 квітня 2020 р.

Завдання з української літератури для учнів 5 класу

06.04 Тести з української літератури за темою
«Рідна Україна. Світ природи» (твори С. Васильченка, Т. Шевченка,
 П. Тичини, Є. Гуцала)                                  (тестові завдання)


1. У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?
 а) «Садок вишневий коло хати…»;
 б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
 в) «Мені тринадцятий минало».

2. Автор вірша «Не бував ти у наших краях» - це ..
 а) Тарас Шевченко;
 б) Павло Тичина;
 в) Євген Гуцало;

3. Знайдіть слово, що НЕ використовує Т. Шевченко в поезії  «Садок вишневий коло хати…»
а) тополя;
б) зіронька;
в) соловейко.
 4. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
а) вони огортають ніжною пеленою;
б) вони веселять, як на свято;
в) вони купають, мов ластівку,
г)квітують, маюють поля
5. Лось із твору Євгена Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що:
 а) дуже знесилився, а до того ж людей не боявся;
 б) намагався приспати їхню пильність;
 в) змирився з тим, що мусить загинути;

6. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
 а) прив’язавши за роги до своєї конячини;
 б) підклавши йому під черево товсті палиці;
 в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.

7. Установіть відповідність
Літературний герой                                                         Репліка
1.Шпичак 
(«Лось»)                                а) Прокинулась? Буде тобі забавка —   будеш мати, кого глядіти...
2.   Панський десятник                    б) Не моє діло, панові будеш казати.
(«У бур'янах»)                                              Ну, швидко, а то прогул писатиму.
3.   Баба                                               в) Що вийде? Розбіяка вийде — ось що!
(«У бур'янах»)                            Ото чули про Кармелюка, а це другий буде такий.
4    Батько Григор                              г) Усі на кутку кажуть, що з вашого Тараса,
           («У бур'янах»)                                    мабуть, щось добряче вийде.         
                                                            д)  Ану замовчіть мені, бо дістанеться вам 
                                                                  од мене й од батька вашого! Будете розумні,то                                                                                             матимете й собі м'яса, не скривджу.      



8. Порівняння вжито в рядку
а)  За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...
б) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
в)  Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...
г) А туман, неначе ворог, закриває море...
9. Прочитайте уривок з вірша.
Коли зірка йде по воду
весело сміється...
У ньому використано
а) епітет
б) порівняння
в) гіперболу 
г) персоніфікацію
10. Зображення предметів чи явищ природи як живих істот –це
а) Епітет
б)Анафора
в) Алітерація
г) Персоніфікація
11. «Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим
обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких
він тонув мало не по пояс»,- це портерт
а) Батька Тараса
б) Діда Тараса
в) Дядька Шпичака
 г) Пана Енгельгардта
12. Установіть відповідність.
Назва вірша
 1 «Не бував ти у наших краях!»
 2 «Блакить мою душу обвіяла...»
3 «Гаї шумлять»
Уривки з вірша
а) Струмок серед гаю я к стрічечка,
     Н а квіт ці метелик мов свічечка...
б)  Затихло все, тільки дівчата
     Та соловейко не затих.
в) Там же небо блакитні
    простори...
    Там степи, там могили, я к гори.
г) Милуюся-дивуюся,
   Чого душі моїй так весело.



08.04 Григір Тютюнник "Дивак" читати
Тест-контроль за твором Г. Тютюнника “Дивак”

1.  Автор твору Дивак:
а) Соломія Павличко;
б) Григір Тютюнник;
в) Микола Вінграновський.

2.  Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
а) Лось Є. Гуцала;
б) Сіроманець М. Вінграновський;
в) Дивак Г. Тютюнника.

3. Як звали вчительку за твором Г. Тютюнника “Дивак”:
а) Матильда Петрівна;
б) Маргарита Федорівна;
в) Матильда Павлівна.

4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника Дивак, ударив Олеся тому, що той:
а) відмовився з дітьми ламати молодий лід;
б) не хотів показувати гніздо ремеза;
в) не поділився сніданком.

5. Головний герой твору Г. Тютюнника “Дивак”:
а) Сашко;
б) Олесь;
в) Андрійко.

          6. Твір Г. Тютюнника “Дивак” за жанром:
а) казка
б) повість
в) оповідання.

7. Чому Олесь, герой оповідання Г. Тютюнника Дивак, гірко плакав, бо:
а) його вдарив Федько;
б) вчителька малювання поставила йому двійку;
в) щука з’їла  пліточку.

8. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника Дивак»Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ - це:
а) художній опис;
б) пейзаж;
в) портрет.
9. Ідея твору Г. Тютюнника Дивак:
    а) ідея незалежності людського духу;
б) ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини;
в) ідея вільного і творчого життя.

10.Чим мотивував Олесь хлопчикам свою відмову ламати лід (Дивак Г. Тютюнника):  
  а) він ще молодий;
  б) можна провалитися;
  в) не хоче замочити ніг.

11. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла (Дивак Г. Тютюнника):
    а) розплакався;
    б) пішов з уроку;
    в) сидів мовчки.

12. Яку казку просив розповісти Олесь (Дивак Г. Тютюнника):  
    а) Івасика-Телесика;
    б) “Кривенька качечка”;
    в) “Колобок”.



13.04 Біографія Григіра Тютюнника та Миколи Вінгаровського (короткий конспект письмово)

15.04 Виконати тестові завдання

1.  У якому місті автор здобув вищу освіту?
А Києві;                                        Б Полтаві;
В Чернігові;                                  Г Львові.
2.  Коли народився М. Вінграновський?
А 7 листопада 1930 р;                  Б 7 жовтня 1936 р.;
В  15 жовтня 1930 р.;                   Г 8 листопада 1930 р.
3. Ліричні пісенні твори, які виконуються матір'ю, це:
А патріотична лірика;                   Б колискова;
В пейзажна лірика;                       Г  філософська лірика.
4. До якої поезії належить вірш М. Вінграновського «Сама собою річка ця тече»?
А Патріотична лірика;                  Б колискова;
В пейзажна лірика;                      Г  філософська лірика.
5.  У якому творі зображено образ дощу?
А «Сама собою річка ця тече»;   
Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                
Г   «Ходімте в сад»
6. У якому вірші М. Вінграновського звучить тема спогадів героя про родину та Батьківщину?
А «Сама собою річка ця тече»;   
Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                
Г   «Ходімте в сад»
7.  У якому вірші автор звертається до теми пізнання всесвіту?
А «Сама собою річка ця тече»;    Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                Г   «Ходімте в сад»
8. До кого звертається автор у творі «Перша колискова»?
А Хлопця;                                    Б дівчини;
В дитини;                                    Г  до кожного.
9.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «Одне — сов'яче око, друге — вовче»?
А Епітет;                                     Б метафору;
В порівняння;                              Г  персоніфікацію.
10.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «Тіні сплять і сонна яворина»?
А Епітет;                                       Б метафору;
В порівняння;                               Г  персоніфікацію.
11.  У якому вірші М. Вінграновського річка є символом?
А «Сама собою річка ця тече»;    Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                Г   «Ходімте в сад».
12.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «І наша хата пахне їй борщем»?
А Епітет;                                       Б метафору;
В порівняння;                               Г  персоніфікацію.
22.04

Тест-контроль за твором М. Вінграновського “Сіроманець”
1. Твір М. Вінграновського “Сіроманець” за жанром:
А) оповідання;
Б) легенда;
В) повість;
Г) казка.

2. Головного героя твору М. Вінграновського “Сіроманець”звати:
А) Сашко;
Б) Олесь;
В) Федько;
Г) Андрійко.

3.  Що робив Сіроманець усе життя в одноіменному творі М. Вінграновського:
А) полював;                                 
Б) водив зграю;
В) був відлюдником;                    
Г) переховувався.

4.  Кого вовк вичікував у засідці?
А) коня з вершником;                  
Б) зграю;
В) мисливців;                               
Г) мандрівників.

5.  Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А) дітям заборонили ходити до лісу;
Б) селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В) до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г) вовка хотіли заманити до села.

6.  Хто захищав Сіроманця?
А) ніхто;                                       
Б) дядько Побігайло;
В) голова колгоспу;                      
Г) хлопець Сашко.




7.  Кого купив Чепіжний на базарі?
А) великого собаку;                      
Б) вовкодавиху;
В) рись;                                         
Г) ведмедя.

8.  Що Чепіжний з мисливцями робили в лісі?
А) копали яму-пастку;
Б) полювали на диких кабанів;
В) вирубували дерева;
Г) збирали гриби.

9.  Одного дня Сашко зрозумів, що Сіроманець:
А) оглух;                                       
Б) втратив нюх;
В) сліпий;                                       
Г) пошкодив лапу.

10.  Чим Василь Дмитрович хвалився журналістам?
А) що вполював найбільшу кількість диких кабанів;
Б) що впіймав Сіроманця;
В) що врятував село;
Г) що підстрелив останнього вовка.

11.  Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А) глибоко в лісі;                         
Б) на іншому березі лиману;
В) вдома у Сашка;                        
Г) на полігоні.

12. Хто врятував його від неминучої голодної і холодної смерті?
А) льотчики;                                 
Б) танкісти;
В) селяни;                                     
Г) зграя.

Немає коментарів:

Дописати коментар