Фрагмент
уроку з навчання граматики (за підручником Алли Несвіт “We Learn English” 3
клас)
1.
Мета: ознайомити з формою нової граматичної структури.
Прийом: демонстрація структури.
|
T. Good morning, children. I am glad
to meet you. How are you? Today we study new theme “Article THE in the
English”.
|
2. Мета: пояснити дітям вживання артикля.
Прийом: пояснення схеми та правил
|
Определенный
артикль THE
произошел от древнеанглийского указательного местоимения THAT (тот).
USE:
Перед
существительным в любом числе:
The cat, The cats, The rice.
Выделяет
один или несколько определенных предметов из всех ему подобных:
Give
me
a
book.
– дай мне какую – нибудь книгу.
Give me the book| – дай мне эту книгу.
При
переводе его опускают, если из контекста ясно о чем идет речь. Однако, иногда
его приходится переводить словами: «это», «эти», «данный», особенно если
используется перед подлежащим:
The book is not interesting. – эта книга не интересная.
The plans are not useful. – эти планы бесполезны.
|
3.
Мета: ознайомити з артиклем THE та його
використанням.
Прийом: демонстрація зразка.
|
Use:
-
когда речь идет об определенном лице или прeдмете:
Where is
the
pen?
-
в ряде выражений, таких как:
At the market
In the village
BUT
At home
At school
At work
Употребляется
без артикля THE!
|
4.
Мета: Вивчити використання артикля.
Прийом: виконання вправ на закріплення.
|
I.
Add the or 0.
1. Were
you at ___school last week?
2. His
grandpa work at ____ zoo/
3. What
does your mum usually do in ____village?
4. Does
your father cook when he is at ___ home?
5. We
have many friends at ___ school.
II.
Choose correct variant.
1. Borsch
is the Ukrainian dish.
Borsch is a Ukrainian dish.
2. There
are a carrots in the basket.
There are carrots in the basket.
3. One
of students missed the test.
One of the students
missed the test.
|
4.
Мета: закріплення вивченого з минулого уроку та нового матеріал.
Прийом: виконання вправ.
|
In the last lesson we talked about article A. Now try to insert correctly a,
the or 0.
1. This
is ____ clock.
2. This
is ___ Kyiv.
3. Mary
is ____ girl.
4. She
lives in ____ 1st Street.
5. Is
your _____ room large?
6. Are
you ____ students?
7. My
friend has ___ children.
|
6.
Мета: Тренування у складанні речень з новою структурою
(усне опрацювання)
Прийом: гра на побудову речень за допомогою артикля THE.
Мета: тренування у складанні речень з новою структурою.
Прийом: запис речень у зошитах.
|
T. Now let’s play. Make up sentences. Who is the last?
He is the winner. Well done.
T. Now take your exercise – books. Write
down the sentences.
|
7.
Мета: контроль навичок розуміння речення за новою
структурою.
Прийом: переклад речень на рідну мову.
|
Translate into Ukrainian.
1. Bring
me the ball.
2. This
is my sister’s watch.
3. Open
the window.
4. Come
to the window.
5. Bring
the chalk, please.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар