середа, 28 березня 2018 р.

Фрагмент уроку з навчання граматики (за підручником Алли Несвіт “We Learn English” 3 клас)

Фрагмент уроку з навчання граматики (за підручником Алли Несвіт “We Learn English” 3 клас)

1.       Мета: ознайомити з формою нової граматичної структури.
Прийом: демонстрація структури.
T. Good morning, children. I am glad to meet you. How are you? Today we study new theme “Article THE in the English”.
2. Мета: пояснити дітям вживання артикля.
Прийом: пояснення схеми та правил
Определенный артикль THE произошел от древнеанглийского указательного местоимения THAT (тот).
USE:
Перед существительным в любом числе:
The cat, The cats, The rice.
Выделяет один или несколько определенных предметов из всех ему подобных:
Give me a book. – дай мне какую – нибудь книгу.
Give me the book| – дай мне эту книгу.
При переводе его опускают, если из контекста ясно о чем идет речь. Однако, иногда его приходится переводить словами: «это», «эти», «данный», особенно если используется перед подлежащим:
The book is not interesting. – эта книга не интересная.
The plans are not useful. – эти планы бесполезны.

3.       Мета: ознайомити з артиклем THE та його використанням.
Прийом: демонстрація зразка.
Use:
- когда речь идет об определенном лице или прeдмете:
Where is the pen?
- в ряде выражений, таких как:
At the market
In the village
BUT
At home
At school
At work
Употребляется без артикля THE!
4.       Мета: Вивчити використання артикля.
Прийом: виконання вправ на закріплення.
I.                    Add the or 0.
1.       Were you at ___school last week?
2.       His grandpa work at ____ zoo/
3.       What does your mum usually do in ____village?
4.       Does your father cook when he is at ___ home?
5.       We have many friends at ___ school.

II.                  Choose correct variant.
1.       Borsch is the Ukrainian dish.
Borsch is a Ukrainian dish.
2.       There are a carrots in the basket.
There are carrots in the basket.
3.       One of students missed the test.
One of  the students missed the test.

4.       Мета: закріплення вивченого з минулого уроку та нового матеріал.
Прийом: виконання вправ.
In the last lesson we talked about article A. Now try to insert correctly a, the or 0.
1.       This is ____ clock.
2.       This is ___ Kyiv.
3.       Mary is ____ girl.
4.       She lives in ____ 1st Street.
5.       Is your _____ room large?
6.       Are you ____ students?
7.       My friend has ___ children.
6.       Мета: Тренування у складанні речень з новою структурою (усне опрацювання)
Прийом: гра на побудову речень за допомогою артикля THE.
Мета: тренування у складанні речень з новою структурою.
Прийом: запис речень у зошитах.
T. Now let’s play. Make up sentences. Who is the last? He is the winner. Well done.
TNow take your exercisebooks. Write down the sentences.
7.       Мета: контроль навичок розуміння речення за новою структурою.
Прийом: переклад речень на рідну мову.
Translate into Ukrainian.
1.       Bring me the ball.
2.       This is my sister’s watch.
3.       Open the window.
4.       Come to the window.
5.       Bring the chalk, please.


Немає коментарів:

Дописати коментар